8 Kasım 2013 Cuma

NRW033 iptal olanlar



 
bu akşam dortmund konzerthaus'da claudio abbado'yu dinleyecektim; mahler oda orkestrası'nı yönetecekti, isabelle faust solistti; beethoven'ın keman konçertosu ve 6. senfonisi çalınacaktı.
heyecanla beklediğim bir konserdi, çünkü maestro abbado yaşayan en bilge şeflerden biri. sayısız kaydını edindim, dinledim; hiç canlı izlemek nasip olmadı, şimdilik olmayacakmış da demek ki. çünkü konser iptal oldu; abbado rahatsızlanmış ve doktoraları ekimdeki tokyo turnesi ve amsterdam-londra konserlerinden sonra, dortmund ve baden-baden'dekileri de iptal ettirmişler. maestronun yazın, ünlü luzern festivali'nde kendi kurduğu luzern festival orkestrası ile verdiği konserlerde çok yorulduğu söyleniyor.

abbado'yu istanbul'da izlememiz hayalden de öte; 2000'lerin başında kanseri yenmiş olan usta o zamandan beri zaten pek seçerek turneye çıkıyor. belki de onu istanbul'da izlememek daha iyi. ne doğru dürüst "konser salonu", ne doğru dürüst konser adabını bilen seyirci, ne de ulaşılabilecek bilet fiyatları.
ben onu dortmund'da dinlemeyi dört gözle bekliyordum; kısmet değilmiş. 

kısmet olmayan başka şeyler de vardı şimdiye kadar; ruhr trienalle'nin kapanışını yapacak romeo castellucci'nin "bahar ayini" mesela.
romeo castellucci şimdilerde tiyatro sahnesinin en ilginç ismi; işleri radikal, kolay kolay belli bir tanımlamaya sokulamıyor, ve özellikle dini bütün katoliklerde isyan duygusunu kabartıyor.
castellucci "bahar ayini"yle ne yapacaktı, onu neye dönüştürecekti, çok merak ediyordum.
hayal ettiği ölçekte gerçekleştirmesi bu yıl için mümkün olamayacağı gerekçesiyle hem manchester hem de ruhr festivallerindeki gösterimleri iptal etti castellucci; umarım ileriki zamanda "bahar ayini"nden vazgeçmez..

bir diğer iptal de gelsenkirchen'deki musiktheater im revier kurumunun sahnelediği stravinski akşamıydı. 
"orpheus" ve "askerin öyküsü" adlı bale yapıtlarının ilki cathy marston ve ikincisi jiří bubeníček tarafından sahneye konulmuş versiyonları sahnelenecekti. ben yapımın gösterimdeki son akşamına bilet almıştım ve maalesef başroldeki dansçılardan birinin rahatsızlığı dolayısıyla bütün bir akşam iptal edildi. 
neyse ki planımda başka stravinski'ler var, onlarla avunacağım; aslında onlar beni avutmaktan öte, uçuracaklar diye ummaktayım; bakalım zaman ne gösterecek..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder