29 Mayıs 2024 Çarşamba

29 MAYIS



1453 konstantinopel düşmüş

1913 igor stravinsky'nin ballets russes için bestelediği le sacre du printemps adlı bale müziğinin dünya prömiyeri vaslav nijinsky'nin koreografisiyle paris'te théâtre des champs-élysées'de gerçekleştirilmiş


1997 giorgio strehler rejisiyle piccolo teatro di milano topluluğundan marivaux'nun köleler adası oyunu harbiye muhsin ertuğrul sahnesinde seyrettim

1998 stephane braunschweig rejisiyle centre dramatique national d'orleans topluluğundan brecht'in kentlerin ormanında adlı oyunu istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da seyrettim

2004 sultanahmet'teki büyük bizans sarayı kalıntılarında damla hacaloğlu'nun gökkuşağı adlı gösterisini seyrettim

2006 mahir günşıray'ın tiyatro oyunevi yapımı olarak lorca metinlerinden yola çıkarak sıra gecesi mantığında sahnelediği ay, aşk, ölüm adlı göstetiyi istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da seyrettim

2014 thomas ostermeier'in schaubühne yapımı olarak ibsen'den uyarladığı bir halk düşmanı'nı harbiye muhsin ertuğrul sahnesinde seyrettim




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder