25 Mayıs 2024 Cumartesi

25 MAYIS



1977 george lucas'ın star wars filmi a.b.d.'de gösterime girdi; türkiye'de ne zaman vizyona girdiğini hatırlamıyorum, ama filmi osmanbey site sinemas'ında izlediğimi ve luke skywalker ve arkadaşları her kazandığında, hele de sondaki "ölüm yıldızının patlatılma" sahnesinde alkışladığımızı hatırlıyorum

1979 ridley scott'un alien filmi a.b.d.'de gösterime girdi; türkiye'de ne zaman vizyona girdiğini hatırlamıyorum, ama filmi balmumcu'daki sinema-tv enstitüsü'nde izlediğimi ve o ünlü "mürettabat yemek yerken yaratığın birisinin karnından çıkma" sahnesinde dehşete düştüğümü hatırlıyorum

1999 theodoros terzopoulos'un heiner müller, euripides ve sophocles metinlerinden uyarlayarak yönettiği oyuncuları arasında ayla algan, yetkin dikinciler ve devrim nas'ın da olduğu herakles üçlemesi'ni bu akşamdan itibaren üç ayrı günde ve seansta harbiye muhsin ertuğrul sahnesi'nde seyrettim

2002 plasticiens volants sokak tiyatrosu'nun kuşların dili - simurg adlı gösterisini taksim meydanı'nda seyrettim

2006 istanbul'a ilk defa konuk olan anne teresa de keersmaeker'i ilk defa raga for the rainy season adlı yapıtıyla iki akşam üst üste atatürk kültür merkezi büyük salon'da seyrettim

2008 eimuntas nekrosius'un etkileyici faust yorumunu atatürk kültür merkezi büyük salon'da seyrettim 

2012 pina bausch'un ten chi adlı yapıtını annem ve babamla wuppertal'de opernhaus barmen'de üst üste iki akşam seyrettik



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder