30 Mayıs 2024 Perşembe

30 MAYIS


1962 benjamin britten'in war requiem adlı yapıtının dünya prömiyeri coventry katedrali'nde gerçekleştirilmiş 

1967 gabriel garcia marquez'in yüz yıllık yanlızlık adlı romanı buenos aires'te yayınlanmış

1992 marcel marceau'yu istanbul'da atatürk kültür merkezi büyük salon'da seyrettim

1997 heiner müller rejisiyle berliner ensemble'dan bertold brecht'in arturo ui'nin önlenebilir yükselişi adlı oyununu istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da seyrettim

2003 pina bausch'un istanbul'dan esinlenerek tasarladığı nefes adlı gösteriyi, davetliler için sahnelenen istanbul prömiyeri sonrasındaki akşam istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da büyük bir hayranlıkla seyrettim. nefes'in ilerleyen iki akşamki gösterimlerine de gittim. daha sonra 2004'te wuppertal'de bir kere ve 2010'da avrupa kültür başkenti olduğunda istanbul'da iki kere daha, toplamda altı kere seyrettiğim nefes pina bausch'un topluluğundan en çok seyrettiğim yapıttır

2004 istiklal caddesi üzerindeki narmanlı han'da emre koyuncuoğlu'nun home sweet home adlı yere özgü gösterisini seyrettim

2008 istanbul atatürk kültür merkezi'nde, yaklaşık 13 yıllık çürümeye terkedilişi öncesindeki son gösteri olarak büyük salon'da kirsten dehlholm'un yönettiği atmosferik operation: orfeo adlı gösteriyi seyrettim

2013 ballet russes tarafından ve nijinsky koreografisiyle ilk sahnelenişinin 100. yılında, ilk sahnelendiği paris'te théâtre des champs-elysées'de, bu sefer mariinsky tiyatrosu balesi tarafından rekonstrüksiyonu ve sasha waltz'in yeni koreografisi aynı akşamda arka arkaya sahnelenen igor stravinky'nin kült yapıtı le sacre du printemps'ı arkadaşlarım burcu, gizem, ayşe ve selim'le seyrettim

2014 sidi larbi cherkaoui'nin milonga adlı gösterisini zorlu performans sanatları merkezi'nde seyrettim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder