18 Mayıs 2024 Cumartesi

18 MAYIS


1897 paul dukas'ın johann wolfgang von goethe'nin şiirinden uyarladığı senfonik şiiri l'apprenti sorcier'in dünya prömiyeri gerçekleştirilmiş


1897 bram stoker'ın dracula adlı romanı yayınlanmış


1994 prag'ta scene laterny magiky'de laterna magika topluluğundan josef svoboda'nın yönettiği friedrich dürrenmatt uyarlaması minotaurus adlı oyunu seyrettim 

1996 ilk defa robert wilson'ın yönettiği bir gösteriyi seyrettim; rumelihisarı'nda persefone. gösteri wilson'ın ışık konusundaki hassasiyeti nedeniyle oldukça gecikmeli başladı; gösteriden çok az şey anladım, çok fazla etkilenmedim, ama sıradışı bir tiyatro insanının bir yapıtını seyrettiğimi fark ettim, ilerleyen yıllarda wilson'ın hayranları arasına girip istanbul'da ve avrupa'da bir çok yapıtını seyrettim

2004 frederic flamand'nın, sahne tasarımını zaha hadid'in yaptığı metapolis project 972 adlı dans gösterisini istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da seyrettim

2020 kovid pandemisi sırasında internetten interaktif bir performans olan simon senn'in be arielle f.'ine dahil oldum



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder