19 Mayıs 2024 Pazar

19 MAYIS



1993 janusz visniewski'nin tolstoy'dan uyarladığı kamaşma adlı oyunu taksim sahnesi'nde seyrettim

1994 ilk defa hans scharoun'un sıradışı konser binası berlin philharmonie'de bir konser seyrettim. ilk defa daniel barenboim'u canlı seyrettim; chicago senfoni orkestrası'nı yönetti; arkadaşım burcu ile prag dönüşü bir günlüğüne berlin'deydik, gündüz metroda akşamki konserin afişini gördüm, philharmonie'nin karşısındaki, yine scharoun'un şehir kütüphanesini ziyaret ettikten sonra, philarmonie'ye gittik, tabii ki yer yoktu ama konserden bir saat önce öğrencilere bilet satılacağını öğrendik, yağmurlu bir gündü, kuyrukta ilk sırada iki saat bekledikten sonra biletlerimiz aldık, içeri girdik, fuayedeki bütün köprü ve merdivenlerde, oditoryumdaki bütün seyirci teraslarında dolaştım, elimi koltuklarda, duvarlarda gezdirdim. konser de enfesti, barenboim o sıralarda berliner philharmoniker'in yeni orkestra şefi olmayı umuyordu, olamadı, orkestra üyeleri simon rattle'ı seçtiler, o da bir kaç yıl sonra berlin staatsoper unter den linden'in başına atandı.

1997 andreas scholl'ü ilk defa canlı dinledim; cemal reşit rey konser salonu'nda 

1998 milva'nın, giorgio strehler rejisiyle brecht şarkıları söylediği piccolo teatro di milano yapımı tiyatral konseri lütfi kırdar kongre merkezi'nde seyrettim

1999 la fura dels baus topluluğundan f@ust sürüm 3.0 adlı gösteriyi istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da seyrettim

2002 genco erkal'in nazım hikmet'in yapıtlarından uyarladığı, yönettiği ve yıldız kenter, ayla algan, tilbe saran, zuhal olcay, ışık yenersu, zeliha berksoy, jülide kural, sema moritz ve zeynep tanbay ile birlikte oynadığı nazım'a armağan adlı gösteriyi rumelihisarı'nda seyrettim 

2009 amsterdam stadschouwbourg'da iki akşam üst üste sidi larbi cherhaoui'nin origine isimli dans gösterisini seyrettim

2017 herzog & de meuron'un tasarladıkları hamburg'daki elbphilharmonie'de, açıldığı sezon, açıldıktan dört ay sonra konser dinledim; ndr elbphilharmonie orchester'i hannu lintu yönetiyordu, solist vadim gluzman idi

2018 şimdiye kadar seyrettiğim gösteriler arasında beni en çok etkileyenlerden biri olan, dimitris papaioannou'nun tanztheater wuppertal pina bausch topluluğu ile sahneye koyduğu seit sie adlı yapıtı üst üste iki akşam wuppertal'de opernhaus barmen'de seyrettim; ikinci akşamda yanımda arkadaşlarım gizem ile ayşe de vardılar



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder