26 Mayıs 2024 Pazar

26 MAYIS


1791  ulusal meclis kararnamesine göre louvre'un bilim ve sanat eserlerinin toplanacağı bir müze olmasına karar verilmiş

1967 the beatles'ın sgt. pepper's lonely hearts club band albümü büyük britanya'da yayınlanmış


1995 ennio marchetto'nun karton üzerine çizimlerle oluşturduğu gösterisini harbiye kenterler tiyatrosu'nda seyrettim

1996 heiner goebbels'in heiner müller'in metnini uyarladığı prometeus'un özgürlüğü'nü rumelihisarı'nda seyrettim

1997 hanna schygulla'yı istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da verdiği tiyatral konserde seyrettim

2000 mercan dede'yi ilk defa canlı dinledim; selimname başlıklı konseriyle tophane-i amire'de

2013 işsanat'ta iş oyuncularının sahnelediği, abdullah cabaluz'un yönettiği onikinci gece'de konuk oyuncu olarak feste'yi canlandıran erkan uyanıksoy'a hayran kaldım

2016 ilk defa bir christian rizzo gösterisi seyrettim; istanbul'da zorlu performans merkezi drama sahnesi'nde ici- cnn montpellier yapımı d'apres une histoire vraie; o kadar çok beğendim ki ertesi akşam tekrar seyrettim

2019 milo rau'nun nt gent - schauspielhaus bochum yapımı olarak sahnelediği orest in mossul adlı oyununu bochum'da schauspielhaus bochum - kammerspiele'de seyrettim




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder