16 Mayıs 2024 Perşembe

16 MAYIS

fotoğraf: mehmet kerem özel, 12 temmuz 2019


1792 gian antonio selva tarafından inşa edilen teatro la fenice venedik'te açılmış; tiyatro, 1773 yılında yanan bir opera binasının üzerine inşa edildiğinden, bu isim anka kuşunu ima etmekteymiş


1929 akademi ödülleri (oscar) ilk defa dağıtılmış

1933, cumhuriyet gazetesi

2009 ilk defa bir ivo van hove oyunu seyrettim; amsterdam stadschouwbourg'da van hove'nin visconti filminden uyarladıpı rocco en zijn broers (rocco ve kardeşleri); iki gün sonra het muziektheater amsterdam'da yine van hove'nin yönettiği leos janacek'in de zaak makropulos (makropulos davası) operasını seyrettim

2010 andreas kriegenburg'un yönettiği kafka uyarlaması dava adlı oyunu münchner kammerspiele yapımı olarak üst üste iki akşam harbiye muhsin ertuğrul sahnesi'nde seyrettim

2014 mesut arslan'ın harold pinter'den uyarladığı aldatma adlı oyunu lawrence malstaf'ın seyirciyi sarmalayan senografisiyle moda sahnesi'nde seyrettim

2015 talin'de kayıkhaneden dönüştürülmüş bir gösteri mekanında robert wilson'ın arvo paert'in aadama passioon uyarlamasını seyrettim





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder