12 Nisan 2011 Salı

2005 / 24. istanbul film festivali


.bir önceki senenin acısını çıkarmak için: 42 film

.festival kitapçıklarının boyutu değişti. eskiden ceket cebine sığan ince uzun format yerine, artık sadece elde veya çantada taşınabilecek kalın ve b4 boyutlu kitapçıklar geldi.

.festival sponsoru akbank'ın emek sinemasını konu alan reklam filmi. kapıda bilet kesenden, yer gösteren, hikmet bey'den makiniste her birinin isimleriyle emek'in emektarları...

.hüseyin karabey'in pina bausch'un istanbul projesi "nefes"in yaratım sürecini anlatan belgeseli "pina bausch’la bir nefes"

.emek'in kocaman perdesinde keyifle izlenen bilim-kurgu klasikleri: "blade runner", "brazil" ve kolay kolay beyazperdede izlenemeyecek george lucas'ın mezuniyet projesi "thx 1138"
ve açıklıyorum: "evet, o bendim!!"
emek'te kuzenim v. ile "brazil"i izliyoruz, tıklım tıklım, salon genç dolu. gösterim devam ediyor. birleşim yerlerinde filmler kayabilir, makinistin takip etmesi gerekir. "brazil"in bir yerinde film kaydı, saniyeler geçiyor düzelmiyor, ilginç bir şekilde salondan da tık çıkmıyor (eskiden olsa alkışla ıslıkla yer yerinden oynardı), bir dakika falan oldu herhalde, en sonunda ben en yüksek sesimle "ahmet bey, filmi düzeltin!!!" diye bağırdım, malum akbank'ın reklam filminden emek'in makinistinin adını ezberlemişiz. salonda gülüşmeler, kuzenimin yanımda utançtan koltuğa gömülmesi, filmin yerli yerine gelmesi!
sonradan bir arkadaşımdan duymuştum, millet merak etmiş, kimdi o bağıran diye. o bendim!

.uzakdoğu'dan çok çok iyi filmler: wong kar-wai'den "2046" kim ki-duk'tan "boş ev", bong joon-ho'dan "cinayet günlüğü", lee chang-dong'dan "vaha", kore-eda hirokazu'dan "kimse farketmiyor", jun ichikawa'dan "tony takitani" ve park chan-wook'tan "haklı intikam"

.bu yıl wong kar-wai yılı gibi: önce "2046" sonra "eros". ikisi de, parama kıyıp gala'da gidiyorum. "2046"nın türkiye hakları satın alındığı halde, dağıtımcı firmanın sahibi filmi beğenmediği için (o zaman neden satın aldı) film vizyona girmiyor. bir sonraki yıl, festivalin 25. yılı şerefine yeniden gösterilen filmler arasında "2046" da var ve ben 25. festivalde "2046"ya bir kere daha gidiyorum.

.finlandiya yapımı belgesel "melankolinin üç odası" bu seneki festivalin bence en iyisi. yönetmen: pirjo honkasalo

.tony gatlif'in "exils"i çok çok iyi; pazartesi gündüz seansında kürsüden, evden, dost çevresinden kalabalığız ve hepimiz çok etkilenerek çıkıyoruz. portakallı sahne, baş kahramanın olduğu kadar, bizlerin de susuzluğunu gideriyor.

.hiam abbas'la ilk tanışma: "suriyeli gelin" eran riklis

.çok fazla beklentiyle gitmeyip, çok beğenerek çıktığım filmler: "whisky" j. p. rebella & p. stoll, "ördek mevsimi" fernando eimbcke, "marslı mila" sophia zornitsa, "nakış gibi" eleonore faucher, "deniz yükselince" yolande moreau

.festivalin diğer öne çıkanları: "ayın saklı yüzü" robert lepage, "tropik hastalık" apichatpong weeresethakul, "childstar" don mckellar

.hayalkırıklıkları: "l’intrus" claire denis, "küçük azize" lucrecia martel, "dance with the vampires" roman polanski

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder