30 Eylül 2024 Pazartesi

30 EYLÜL


1791 wolfgang amadeus mozart'ın sihirli flüt operasının dünya prömiyeri viyana'da schikaneder tiyatrosu'nda gerçekleştirilmiş

1863 georges bizet'in les pêcheurs de perles operasının dinya prömiyeri paris'te théâtre-lyrique'de gerçekleştirilmiş

1935 georges gershwin'in porgy and bess operasının dünya prömiyeri boston'da gerçekleştirilmiş

1960 hanna-barbera'nın taş devri (the flinststones) yayınlanmaya başlamış

2006 bu ve ertesi akşam wuppertal schauspielhaus'ta fahri ile pina bausch'un vollmond adlı muhteşem gösterisini seyrettik; gösteri arasında fuayede koza tamdoğan ile dikmen gürün'ü gördüm

2007 garajistanbul'da jerome bel'in shirtologie adlı işini seyrettim

2011 iatanbul fulya kültür ve kongre merkezi'nde anne teresa de keersmaeker kült yapıtı fase'i seyrettim 

2021 rolland villazon'u ilk defa canlı dinledim; zorlu performans sanatları merkezi, büyük salon'daki konserde gedik filarmoni orkestrası'nı cem'i can deliorman yönetiyordu, villazon'a solist olarak fatma said eşlik ediyordu

2022 ilk defa bir marlene monteiro freitas işi seyrettim; centre pompidou'da guintche-live



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder