22 Eylül 2024 Pazar

22 EYLÜL



1869 richard wagner'in das rheingold operasının dünya prömiyeri münih'te gerçekleştirilmiş

1905 richard strauss'un salome operasının dünya prömiyeri viyana'da gerçekleştirilmiş

1964 jeryy bocks'un anatevka - damdaki kemancı müzikalinin dünya prömiyeri new york'ta gerçekleştirilmiş
 
1968 abu simbel'deki iki tapınağın taşınma işlemi tamamlanmış

1976 charlie'nin melekleri yayınlanmaya başladı

1986 alf yayınlanmaya başladı

1994 friends yayınlanmaya başladı

1990 londra'da st martin's theatre'da agahta christie'nin ünlü the mousetrap oyununu seyrettim

1998 bach'ın viyolonsel sonatları'nın bütününü ilk defa canlı dinledim; alexander rudin bugün iki, yarın bir konser olmak üzere üç konserde aya irini müzesi'nde yorumladı

2007 garajistanbul'da pichet klunchun'un i am a demon adlı gösterisini seyrettim

2014 ikinci kat karaköy'de firuze engin'in yazdığı berfin zenderlioğlu'nun yönettiği ibrahim halaçoğlu ile tolga iskit'in parladıkları cambazın cenazesi'ni seyrettim

2023 ilk defa kornel mundruzco'nun bir yapıtını canlı seyrettim: varşova'da tr warszawa yapımı kata weber'in yazdığı nietoperz



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder