16 Temmuz 2024 Salı

16 TEMMUZ


622 islam takvimi başlamış

1439 ingiltere'de öpüşmek yasaklanmış; mikropların yayılmasını önlemek için

1782 wolfgang amadeus mozart'ın die entführung aus dem serail (saraydan kız kaçırma) operasının dünya prömiyeri bestecinin yönetiminde gerçekleştirilmiş

1914 julius fromm berlin'deki dükkanında dikişsiz prezervatif satışına başlamış

1935 oklahoma city'de taşıtlar için ilk park saati yerleştirimiş

1951 j.d. salinger'in the catcher in the rye (çavdar tarlasında çocuklar) romanını yayınlanmış

1956 dünyadaki en müthiş gösteri'nin sahibi ringling kardeşler ve barnum & bailey sirki son gösterisi eskiden, çok eskiden yapıp, çadırını son kez sökmüş

1969 ay'a ayak basacak ilk insanı taşıyan apollo 11 fırlatılmış 

1986 efsanevi orkestra şeflerimizden hikmet şimşek'in yönettiği bir konseri ilk defa canlı dinledim; istanbul aya irini müzesi'ndeki konserde şimşek salzburg mozart solistleri'ni yönetiyordu, solist gülşen tatu idi, bu konser tatu'yu da ilk canlı dinleyişimdi

1987 efsanevi orkestra şeflerinden michel plasson'un yönettiği capitole de toulouse ulusal orkestrası'nı istanbul spor ve sergi sarayı'nda dinledim

1991 istanbul aya irini müzesi'nde michel dussek eşliğinde ünlü viyolonselci ofra harnoy'u dinledim

1994 harbiye açıkhava tiyatrosu'nda ön grup olarak noa'yı dinledim, ardından sahneye al di meola - stanley clarke - jena-luc ponty çıktı

1998 cemal reşit rey konser salonu'nda micheal nyman band'i ilk defa dinledim

2008 ilk defa atina'da megaron'da bir gösteri seyrettim; bolşoy operası'ndan modest mussorgsky'nin boris godunov operasını, sahneye koyan ünlü sinema yönetmeni alexander sokurov idi




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder