14 Temmuz 2024 Pazar

14 TEMMUZ


1789 halkın bastille'i işgaliyle fransız devrimi başlamış

1902 venedik'te 10. yüzyılın başında inşa edilmiş olan 100 metre yüksekliğindeki san marco çan kulesi devrilmiş

1933 almanya'da nazi partisi dışında bütün partiler kapatılmış

1965 mariner 4 ilk defa dünya dışında bir gezegenin, mars'ın yakın plan fotoğraflarını çekmiş

1982 alan parker'ın yönettiği, bob geldof'un oynadığı ve roger waters'ın yazdığı pink floyd - the wall adlı müzikal film uyarlaması gösterime girdi


1987 ünlü kemancımız suna kan'ı ilk defa canlı dinledim; istanbul spor ve sergi sarayı'ndaki konserde ingiliz oda orkestrası'nı cem mansur yönetiyordu

1988 istanbul harbiye açıkhava tiyatrosu'nda annem, babam, amcam ve yengemle joan baez'i dinledim

1989 başrollerini billy crystal ve meg ryan'ın paylaştığı, yönetmenliğini rob reiner'ın yaptığı, senaryosunu nora ephron'un yazdığı romantik komedi filmi when harry met sally gösterime girdi


1992 istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da katia & marielle labeque'i ilk defa dinledim; ertesi akşam ikilinin harbiye açıkhava tiyatrosu'nda john mclaughlin üçlüsü ile verdiği konsere gittim 

1993 istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da the royal ballet'i seyrettim; kenneth macmillan, george balanchine ve frederick ashton'ın yapıtlarını sahnelediler; üç akşam sonra aynı topluluğu kenneth macmillan'ın koreografisini yaptığı mayerling balesinde seyrettim

1995 mp3 formatı yaratıldı.

2005 istanbul harbiye açıkhava tiyatrosu'nda mercedes sosa'yı dinledim










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder