9 Temmuz 2024 Salı

09 TEMMUZ


1985 aya irini müzesi'nde vladimir spivakov'u dinledim

1988 aya irini müzesi'nde viyana çocuk korosu'nu dinledim

1990 bu ve ertesi akşam istanbul atatürk kültür merkezi büyük salonda martha graham dance topluluğu'nu seyrettim; üçer yapıt sahnelenen her akşamda son yapıt sonrasında 100 yaşına yaklaşmış olan martha graham'ın tekerlekli sandalyeyle bizzat selama çıktığı gösterilerde graham'ın le sacre du printemps, phaedra, temptations of the moon, acts of light, errend into the maze, night journey ve steps in the street adlı yapıtları sahnelendi

1992 aya irini müzesi'nde efsanevi flüt sanatçısı jean-pierre rampal ile harpist marielle nordmann'ı dinledim

1993 istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da american ballet theatre'ı seyrettim; george balanchine, james kudelka ve paul taylor yapıtlarını sahnelediler

1993 aynı akşam harbiye açıkhava tiyatrosu'nda laurie anderson konserine gittim

1996 istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da mehmet sander dance company'i seyrettim

1996 aynı akşam harbiye açıkhava tiyatrosu'nda paco de lucia -  al di meola - john mclaughlin konserine gittim  

1997 cemal reşit rey konser salonu'nda radio tarifa'yı dinledim

1998 harbiye açıkhava tiyatrosu'nda kodo davulları gösterisine gittim

2001 istanbul harbiye açıkhava tiyatrosu'nda nick cave & the bad seeds konserine gittim

2008 istanbul sepetçiler kasrı'nda omara portuondo'yu dinledim

2010 yıllardır bir gösterisini seyretmek istediğim dave st.-pierre'in başyapıtı une peu de tendresse bordel de merde!'i julidans kapsamında amsterdam'da stadsschouwburg'da deneyimledim

2012 dünyanın yaşayan en iyi şeflerinden biri olan herbert blomstedt ve dünyanın yaşayan en iyi piyanistlerinden biri olan rudolf buchbinder'i ilk defa canlı dinledim; dünyanın en iyi orkestralarından biri olan viyana filarmoni orkestrası'nın eşlik konser lütfi kırdar kongre ve sergi sarayı'ndaydı

2012 oradan da açıkhava tiyatrosu'na inip, filarmonia istanbul eşliğindeki antony & the johnsons'ı dinledim 

2015 robert wilson berliner ensemble yapımı olarak sahneye koyduğu, müziklerini herbert grönmeyer'in bestelediği goethe'nin faust 1 & 2 uyarlamasını berlin'de theater am schiffbauerdamm'da seyrettim

2023 arkadaşlarım ayşe, özlem ve aylin ile avignon yakınlarındaki pijaut ormanında stefan kaegi'nin tasarladığı paysages partages adlı altı saatlik işi deneyimledik




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder