4 Temmuz 2024 Perşembe

04 TEMMUZ


1845 fransız sihirbaz jean eugène robert-houdin paris'te tiyatrosunu açmış


1862 thames nehri'nde bir tekne gezisinde charles lutwidge dodgson; alice, edith ve lorina lidell kardeşlere bir hikaye anlatmış, alice ondan bunu yazmasını istemiş. tam üç yıl sonra bugün alice harikalar diyarında'nın ilk baskısı londra'da lewis carroll takma adıyla yayımlanmış


1928 john logie baird londra'da ilk renkli televizyon yayınını gerçekleştirmiş


1993 istanbul beşiktaş inönü stadyumu'nda sting konserine gittim

1996 istanbul harbiye açıkhava tiyatrosu'nda dead can dance konserine gittim

2013 gdansk şehrine yakın bir konumda düzenlenen open'er rock müzik festivali'nin tiyatro bölümünde krzysztof warlikowski'nin piotr gruszczynski ile szczepan orlowski yazdığı, ve tek başına yönettiği nowy teatr w warszawie yapımı kabaret warszawski adı oyunu hayranlıkla seyrettim  

2015 berlin haus der berliner festspiele'de angélica liddell'in primera carta de san pablo a los corintios adlı gösterisini seyrettim

2020 pandemi kurallarına göre sahnelenen ve canlı yayınlanan lungs adlı oyunu izledim; londra the old vic tiyatrosu'nun yapımı olan oyunu matthew warchus yönetiyordu, başrollerinde claire foy ile matt smith oynuyorlardı






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder