12 Temmuz 2024 Cuma

12 TEMMUZ


1937 pablo picasso guernica adlı tablosunu ilk kez paris dünya sergisi'nde halka sunmuş


1987 dünyanın en iyi arp sanatçılarından nicanor zabaleta'yı istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da dinledim

1990 istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da john mclaughlin'i kendi bestelediği gitar ve orkestrası için akdeniz konçertosu'nu bryden thomson şefliğindeki iskoç ulusal orkestrası'yla çalarken dinledim

1991 istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da ilk defa the paul taylor dance company'i seyrettim

1992 istanbul st. antuan kilisesi'nde ilk defa bir konser dinledim; org & trompet konserinin sanatçıları bernard soustrot ile françois-henri houbart idi

1993 andrew lloyd webber'in, billy wilder'ın 1950 tarihli aynı adlı filminden uyarlanan, başrollerinde patti lupone ve daniel benzali'nin yer aldığı sunset boulevard müzikalinin dünya prömiyeri londra'daki adelphi tiyatrosu'nda gerçekleştirildi


1994 harbiye açıkhava tiyatrosu'nda milton nascimento'yu ve toots thielemans'ı dinledim

1997 harbiye açıkhava tiyatrosu'nda sezen aksu ve eleftheria arvanitaki'nin konuk olarak katıldıkları night ark konserini dinledim

2012 istanbul arkeoloji müzesi bahçesi'nde çok sevdiğim caz kontrbasçılarından lars danielsson'u, dörtlüsüyle dinledim

2023 aix-en-provence opera festivali'nin prestijli mekanı theatre de l'archeveche'da thomas ostermeier'ın comedie française topluluğu ile sahneye koyduğu bertold brecht & kurt weill'ın üç kuruşluk operası'nı seyrettim









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder