30 Haziran 2023 Cuma

özlemle anıyorum...


pina bausch'u bu yıl, onun wuppertaler bühnen (wuppertal sahneleri/tiyatroları)'nın dans kısmının başına geçtiği 1973/74 sezonu öncesinde kurumun dergisinde yayınladığı makalesinin ilk cümleleriyle anmak istiyorum: 
"beni; ruh hallerinin çok katmanlı yelpazesiyle insan, tek başına insan, diğer insanlarla birlikte insan, diğer insanların arasında insan büyülüyor. bu nedenle geleneksel yapıtların korunması kadar, bugünün ve yarının insanının soru ve sorunları hakkında tavır alınması gerektiğine inanıyorum. bundan, gerek sahneleme gerekse de hareket dilinde her zaman yeni yollar aramamız gerektiğini kastediyorum. bu denemeler riskli olabilir, ama tiyatro ve dans canlı kalmak zorundalarsa, bu riskler göze alınmalı."



bu fotoğraf pina bausch'un wuppertal sahneleri'ndeki 3. sezonunun (1975-76) dansçılarından oluşuyor: (soldan sağa) Barbara Passow, Jan Minarik, Marion Cito, Arnaldo Alvarez, Monika Sagon, Ed Kortlandt, Monika Wacker, Yolanda Meier, Luis P. Layag, Hiltrud Blanck, Jo Ann Endicott, Mari Di Lena, Heinz Samm, John Giffin, Fernando Cortizo, Marlies Alt, Tjitske Broersma, Anne Marie Benati, Dana Sapiro, Dominique Mercy, Hans Pop, Malou Airaudo, Pina Bausch, Vivienne Newport ve merdiven basamaklarında sadece belden aşağısı gözüken Jacques Patarozzi. 
dansçılar o zamana kadar repertuvara girmiş veya yakın zamanda girecek olan yapıtların kostümlerini giymişler. bu yapıtlar şunlar: Fritz, Blaubart, Renate wandert aus, Komm tanz mit mir, Die sieben Todsünden sowie Iphigenie auf Tauris.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder