14 Ağustos 2017 Pazartesi

korfu'da bir hafta - II


korfu büyük bir ada; bir sürü kumsalı var. uzun süre sığ devam eden ve kum olan kumsallar derin ve çakıllı-taşlı olanlara göre sayıca daha fazla. sığ ve kum olanlarda deniz haliyle bayağı sıcak; ilerde derinleşince de sıcaklığı azalmıyor; dolayısıyla bu kumsallarda ağustos sıcağında serinlemek için değil ancak ıslanmak için denize giriyorsunuz. neyse ki derin ve çakıllı olanlar hem suyun berraklığı hem de soğukluğu açısından idealler; ama hiç biri, örneğin bir bozcaada denizi gibi, ürpertmiyor insanı.

bu yazıda adanın doğusundaki bazı kumsallar hakkında yazacağım.




adanın en güneyinde, doğu tarafına bakan kavos'u es geçmenizi öneririm. kavos teenage ingilizlerin sokaklarda çırılçıplak gezdiği, sabaha kadar gürültülü müziklerin çaldığı parti mekanı. kavos kumsalı sığ ve kumluk, denizi sıcak.

kavos'un biraz üstünde çakıllı ve derin olan boukari koyu ise muhteşem. koyda birkaç otel ve birkaç lokanta var; dolayısıyla sessiz sakin dingin bir yer.




boukari koyu'ndaki otellerden akrogiali rooms'u tavsiye ederim. hem fiyatı uygun, hem yemekleri aile işletmesi olduğu için çok güzel, hem de hemen önündeki kumsalda ağaçlar altında oturup denize girebiliyorsunuz. idealimdeki tatil mekanlarından biri; kafa dinlemek için birebir.
otelde yemekten sıkılırsanız koydaki lokantaların hepsi iyi. ben bir öğlen boukari beach fish tavern'de yemek yedim ve çok memnun kaldım. kalami tavern'i de tavsiye ediyorlar.

adanın kuzey doğusundaki kalami koyu iki lokanta ve iki barın olduğu, konaklama imkanları ise boukari'ye göre daha fazla olmasına rağmen kumsalının vıcık vıcık insan dolmadığı, güneş battıktan sonra ise hoş bir tenhalığa bürünen, geceleyin sadece ağustos böceklerinin seslerinin duyulduğu muhteşem bir yer.
bu koyun bir önce ve bir sonrasında küçük küçük koylar var; onlar da çok güzeller. tam korfu'ya özgü olarak hepsinde selvili zeytinlikler direkt deniz ile buluşuyorlar.






kalami koyunda konaklama seçenekleri geniş. ben villa rita & helena'dan kaldım. fiyatı çok uygundu. apart otel gibi çalışıyor; mutfağı bayağı donatılı. hem pervane hem havalandırma var. bütün odalar önündeki geniş zeytin ağaçlı bahçeye bakıyor. kumsal 1-2 dakika yürüyüş mesafesinde.




bayan margarita odaya girerken yerel üretim kırmızı şarap, ayrılırken de bahçenin zeytinlerinden yağ hediye etti. mutfakla espresso ve filtre kahve aletleri vardı; ben yunan/türk kahvesini tercih ettiğimizi söyleyince, bayan margarita gitti cevze ve fincanlar getirdi.






kalami koyu lawrence durrell'den dolayı ünlü; 1937-38 tarihlerinde adaya geldiğinde durrell ve eşi bu koydaki bir evde yaşamışlar. ev hala duruyor ve beyaz ev (the white house) olarak geçiyor. günümüzde giriş katında bir lokanta var. adaya gelmeden okuduğum bütün yorumlar istisnasız buranın hem yemeklerinin hem de servisinin çok kötü olduğuna dairdi. ben de şansımı denemedim.

koyda yemek yeri olarak thomas' place'i öneririm. sahipleri çok ilgili. yemekleri de ortalamanın üzerinde; ancak fiyatlar da ada ortalamasının biraz üzerinde.

kalami koyu'nda yürüyerek bir sonraki koya ulaşmak mümkün; 5-6 dakika sürüyor. bu koy iyice bakir. koydaki koulura taverna'sı iyi yorumlar almış, ancak denemeye fırsatım olmadı.

 kalami'deki bir gece, ücretsiz tekne seferiyle bir önceki koydaki (agni koyu) nikolas taverna'ya gittim. hem bölgenin hem de adanın en iyi lokantalarından biri olarak tanımlanıyor; gerçekten de öyle. aile işletmesi. servis mükemmel, yemekler mükemmel ötesi.






çok memnun kalınca ertesi gün arabayla agni koyu'na tekrar gidip, öğle yemeğini tekrar nikolas taverna'da yedim. önünden denize girilebiliyor, güneşlenmek için şezlongları var. bu yaz perşembe akşamları yunan gecesi yapıyorlarmış; maalesef kalami'de kaldığım günler perşembeye denk gelmediği için gidemedim. ama eminim çok keyifli oluyordur.

agni koyu'nda toula's seafood isimli bir yer daha var; hakkında çok iyi yorumlar yapılmış. ancak uzaktan garsonları, afişi ve dekoru bana çok fazla "tasarım tasarım" geldi. şehir medeniyetinden uzaktayken, daha otantik ve yerel mekanları tercih ediyorum; o yüzden burayı denemedim.

2 yorum:

  1. İnanmıyorum! Danzon tatilde:) Çok sevindim!

    YanıtlaSil
  2. herkes yılda en az, iki hafta kışın iki hafta yazın, bir ay tatil yapabilmeli!
    o zamanların bir an önce gelmesi dileğiyle :))

    YanıtlaSil