16 Haziran 2024 Pazar

16 HAZİRAN


1904 bloomsday: james joyce'un ulysses romanındaki olayların geçtiği gün

1960 alfred hitchcook'un psycho filmi gösterime girmiş

1971 başrollerinde john travolta ve olivia newton-john oynadıkları, randal kleiser'in yönettiği grease filmi gösterime girdi; ben bu filmi yıllar sonra, 1981'de istanbul'da gösterime girdiğinde levent melodi sinemasında bir kaç kere izledim

1988 ilk defa igor oistrakh'ı canlı seyrettim, aya irini müzesi'nde 

1989 verdi'nin requiem'ini ilk defa canlı dinledim; istanbul devlet senfoni orkestrası ile viyana müzik dostları derneği korosu'nu erich bergel yönetiyordu, solistler ruhsar öçal, ihsan ekber, jin ok ve ernst schramm idi

2017 amsterdam concertgebouw konser salonu'nda piyanist radu lupu'yu cristian macelaru yönetimindeki kraliyet concertgebouw orkestrası eşliğinde canlı dinledim

2018 amsterdam carré tiyatrosu'nda ivo van hove'nin beş buçuk saat süren immersive/sarmalayıcı gösterisi romeinse tragedies'i deneyimledim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder