gösterinin adı bile "tasarım/özgünlük/yaratıcılık" anlamında vaatkardı. kaldı ki, fikrin çıkış noktası ilginç, dört kişilik canlı orkestranın (bağlama-vurmalılar-klarnet-kontrobas) çaldığı özgün müzik (nevzat akpınar) çok iyi ve ışık tasarımı -türkiye'de az rastlandığı üzere- kapsamlıydı.
ancak sahnede bütün bu potansiyeli hakkıyla değerlendiren, yeterince yaratıcı bir koreografi yoktu. sadece, eskiz aşamasında kalmış çok güzel fikirler (örneğin; doppelgaenger fikri, kaligrafinin kullanılması) ve bir-iki de iyi sahne vardı, o kadar.
belli ki, bu gösteri tasarlanırken, bir saat boyunca sahnede gerçekleşenleri bir omurgaya oturtacak dramaturji çalışmasına gerek duyulmamış.
haddim olmayarak -eğer bir gün bu yazıya denk gelirse- gösterinin konsept ve koreografisini gerçekleştiren kadir "amigo" memiş'e tavsiyem fas asıllı belçikalı koreograf sidi larbi cherkaoui'nin eserlerine bir göz atmasıdır.
micheal jackson taklidi ve breakdance/hiphop yaparak dansa başlamış olan cherkaoui'nin başyapıtlarından biri "zero degrees" aynı "ZEY'BrEaK" gibi iki kişilik bir dans gösterisidir, aynı "ZEY'BrEaK" gibi yerel müziklerden esinlenen çağdaş besteleri kullanır ve en önemlisi doppelgaenger fikrini çok ustaca sahneye/koreografiye taşır. cherkaoui'nin en önemli özelliklerinden biri, dans disiplininde olmasına rağmen her yapıtında bir dramaturgla [pina bausch da bir dönem dramaturg raimund hoghe ile çalışmıştır] işbirliğine girmiş olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder