22 Mart 2015 Pazar

curating space @ emwap





festivali'nin ilk işi olarak sahne alan "curating space" aslı performatif yerleştirme geçen hafta salt beyoğlu'nun istiklal'le hemzemin giriş katına yerleşti; 17-20 mart tarihlerinde 4 gün boyunca ziyaretçilerini bekledi; yaşantılanmaya açık ve hazır olarak.
19 mart akşamı canlı bir performans da gerçekleştirildi; arkasından bir söyleşi de. ben maalesef performansı ve söyleşiyi takip edemedim, ancak yerleştirmeyi deneyimleme imkanı yarattım kendime.

her ne kadar yerleştirmenin içindeki perdelere istanbul sokaklarının fotoğrafları yansıtılıyor olsa da, işin yaratıcıları erki de vries ile pieter huybrechts'in flaman olmaları mı beni bu bağlantıyı kurmaya itti bilemiyorum; yerleştirmenin içiçe geçmiş incecik kanatlı pencereleri, incecik pervazlı kapılar,  deliklerden görülen diğer dünyalar, katman katman derinleşen mekanlar, bilmecemsi atmosfer johannes vermeer'in, pieter de hooch'un resimlerini hatırlattı.



 

yerleştirmeyi gezerken aklıma gelen bir başka referans da kübo-futuristler ve rus konstrüktivistleriydi; özellikle de o dönemde bir çok sahne tasarımı yapmış olan alexandra exter.




benim gibi performansı izleyemeyenler için fikir vermesi açısından aşağıdaki video yararlı olabilir:


CURATING SPACE from Platform 0090 on Vimeo.


hamiş:
29 ocak-01 şubat 2015 tarihlerinde antwerp'te, mesut arslan'ın platform 0090'ı ile diğer üç sanat kurumunun ortaklaşa paylaştıkları binada "the image generator" adında, görsel sanatlar ile performans arasında işler sergileyen bir etkinlik düzenlenmişti. bu aralar oyuncu-seyirci-mekan ilişkileri üzerine okumalar yaptığım için bu etkinliği çok merak etmiştim. ne tesadüf ki o tarihlerde belçika'daydım ancak etkinlikten son dakikada haberdar olduğum için ve seyahat planımda antwerp olmadığı için müthiş hayıflanmıştım. 15 gün önce emwap festivalini ilk duyduğumda istanbul'da böyle bir etkinliğin düzenlendiğine sevinmemin yanısıra, iki ay önce belçika'da kılpayı kaçırdığım iki işi görecek olmaktan mutlu oldum. bunlardan ilki "curating space" idi. ikincisi 25 mart'ta moda sahnesi'nde meryem bayram'ın "autonomous scenography"si olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder