4 Ekim 2024 Cuma

04 EKİM

1582 çoğu katolik ülkede gregoryen takvimi uygulanmaya başlamış

1883 orient express, paris'ten istanbul'a ilk resmi seferini yapmış

1987 bernardo bertolucci'nin yönettiği ve john lone, joan chen ve peter o'toole'un oynadığı son imparator tokyo film festivali'nde prömiyer yaptı 

1990 cüneyt gökçer'in rejisini yaptığı ve efsanevi yorumuyla tevye rolünde oynadığı joseph stein & jerry bock müzikali damdaki kemancı'yı istanbul atatürk kültür merkezi büyük salon'da seyrettim; diğer rollerde handan uran, deniz gökçer ve alev sezer oynuyorlardı

1993 cemal reşit rey konser salonu'nda nathalie stutzmann konserine gittim, ona piyanoda david selig eşlik ediyordu

1994 viyolonsel sanatçı alexander rudin'i ilk defa konserde dinledim; cemal reşit rey konser salonu'nda moskova "musica viva" oda orkestrası eşliğinde çaldı

2009 krakov'da teatr groteska'dan adolf weltschek'in yönettiği hommage a chagall'ı seyrettim

2012 rimini protokoll yapımı, stefan kaegi'nin yönettiği radio muezzin'i haliç kongre merkezi - sadabad salonu'nda seyrettim

2013 ruhrtriennale kapsamında robert lepage'ın playing cards: HEARTS adlı gösterisini essen-salzlager'de seyrettim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder