13 Şubat 2012 Pazartesi

köstebek (tinker tailor soldier spy) / tomas alfredson



stieg larsson'un ejderha dövmeli kız ve david pearce'in red riding üçlemelerinden sonra; günümüzde artık, hiç bir toplumsal-sosyal eleştirisi veya arkaplanı olmadan, sadece gizli servisler arası veya içi entrikalardan oluşan bir hikaye yeterince doyurucu olmuyor. "köstebek" neyse ki günümüzde geçmiyor; 70'leri mesken ediniyor.
filmin tarzı da 70'lerde çekilmiş casusluk filmlerini andırıyor; teknik canbazlıklardan ziyade karakterlere odaklanan, vurdusu kırdısı az, entrikası güçlü. akla ilk, "akbabanın üç günü" geliyor.

"let the right one in" ile çoğumuzu kendisine hayran bırakan tomas alfredson, bir john le carré uyarlaması "köstebek" (tinker tailor soldier spy) ile geri döndü.
her şey dozunda, ancak biraz hayal kırıklığı.

gary oldman derinden derinden çok iyi; diğerlerinin oynamasına gerek bile yok, o tek başına götürüyor.

melankolik 70'ler atmosferi.. ağırlıklı olarak karaköy rıhtımını mesken edinmiş istanbul sahneleri.. hoyte van hoytema'nın dumanlı, grenli görüntüleri.. alberto iglesias'ın içli müziği..
ve bir hafta içinde ikinci defa beyazperdede gözyaşı döken bir erkek; "utanç"ın brandon'ından sonra bu sefer de "köstebek"in jim'i.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder