22 Mart 2009 Pazar

müjdeli haber!

barcelona'nın ünlü yaz festivali "festival grec"in internet sitesinde 13 mart tarihli bir haber yayımlanmış, ben bugün denk geldim:
festival grec, avignon tiyatro festivali, atina-epidavrus festivali ve istanbul tiyatro festivali "kadmos" adlı ortak bir oluşum kurmuşlar, ortak projeler gerçekleştireceklermiş.
[yukardaki "aile fotoğrafı"nın tam ortasında, istanbul tiyatro festivali'ni bugünkü prestijli konumuna getiren sayın dikmen gürün hanım bulunuyor!]

sitedeki habere göre; ilk ortak proje ünlü israilli film yönetmeni amos gitai'nin yöneteceği ve jeanne moreau'nun rol alacağı disiplinlerarası (tiyatro-müzik-sinema) bir sahne yapımıymış: flavius josèphe'in "la guerre des juifs" adlı eserinden uyarlanacak "la guerra dels fills de la llum contra els fills de les tenebres" adlı gösteri 2009'un yazında kadmos'a üye festivalleri gezdikten sonra 2010'da paris'te ünlü odeon tiyatrosu'nda sahnelenecekmiş.

bu müjdeli haber neden bunca gündür iksv'nin sitesinde yayımlanmadı!


"ben demiştim"i sevmem ama bahsetmeden edemeyeceğim:
geçen sene bu zamanlarda iksv müzik festivali yöneticileri, içlerinde benim de olduğum 5-6 izleyicileriyle görüş alışverişi amaçlı bir toplantı yapmışlardı; genel olarak iksv, özel olarak da müzik festivali hakkındaki görüşlerimizi sormuşlardı. müzik festivali'nin yönemeni sayın yeşim gürer oymak hanım isviçre-verbier, salzburg, edinburgh festivallerinde yaptıkları araştırmalardan, edindikleri deneyimlerden bahsetmişti. malum, mali zorluklar da toplantının en önemli konusuydu. iksv etkinliklere sponsor bulmakta zorlanıyor, yurtdışındaki örneklerin aksine belediye kurumu adını aldığı kentin adına düzenlenen festivale neredeyse hiç mali yardımda bulunmuyormuş.
söz bana gelince; "burnumuzun dibinde, atina'da her yaz 3 aylık muhteşem bir festival yapılıyor, dünyaca ünlü sanatçılar, müthiş opera- tiyatro-bale prodüksiyonları oraya kadar gelmişken türkiye'ye uğramadan ülkelerine dönüyor. atina ile ortaklaşa çalışmayı düşünmüyor musunuz; oraya kadar gelen bir prodüksiyonu buraya da taşımak, o prodüksiyonun sıfırdan istanbul'a gelmesinden daha ucuza gelmez mi?" demiştim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder