9 Şubat 2024 Cuma

on soruluk sohbetler 111: Kristofer Blindheim Grønskag




Oyun yazarlığının özü sizce nedir?
İyi oyun yazarlığı, dünya hakkındaki farklı gerçekleri keşfetmenin yolu. Hangi biçim ve üslup olursa olsun, bir hakikati bulmak ve ona tutunmak. 

Bir iş üretirken hangi kaynaklardan beslenir, nelerden ilham alırsınız? Rüyalarınızın işlerinizde etkisi olur mu?
Akademik geçmişim hem absürd akım hem de gerçeküstücülükten çok ilham almasına rağmen, rüyalar benim için o kadar önemli değil. Yoğun yazı yazdığım dönemlerde her zaman çok okumaya çalışıyorum. Genellikle oyun yazarları ve aynı zamanda diğer yazarların işlerini. Bir araya topladığım ilhamlar ve kendi düşüncelerimden ortaya çıkan imgeler sıklıkla aklımda yer ediyor. Beni bırakmayan imgeler. Bu, bir dondurma kamyonunda elleri kanlı oturan birinin resmi olabilir ya da cenaze günü şiddetli yağmur nedeniyle açık bir mezara kayan birinin resmi. Bu imgeler benim işlerimde genellikle büyük önem taşıyor. Rüya gibi ve gizemli görünseler de onlara güvenmeyi öğrendim.

Eğer zaten halihazırda bir adı yoksa, üzerinde çalışmakta olduğunuz yapıta adını vermeye ne zaman karar verirsiniz?
Duruma bağlı. Benim için başlık, konunun benim için netleşmesiyle ilgili bir şey. Ve ayrıca bu konunun oyunun biçimi veya hareketi ile nasıl bağlantılı olduğu. Bu bağlantı benim için açık olduğunda, çoğu zaman başlık da ortaya çıkıyor.​

Sanatınızı etkilediğini düşündüğünüz biri veya bir sanatçı var mı, varsa kim?
Yolculuğum boyunca yanımda bulunan pek çok küçük ve büyük yardımcıya borçluyum. Ama sanırım oyun yazarı Dennis Kelly'yi ilk okuduğumda bir tür benzerimi buldum. O dönemlerde benim için onun oyunları güzel şekillerde hareket ettirme yeteneğiyle birleşen keder, öfke ve sevgi dolu karanlık ve açık biçimde tanımlanmış durumları büyük bir ilham kaynağıydı. Hâlâ ara sıra yazılarını tekrar okuyorum.

Sohbetin devamını okumak için tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder