tag:blogger.com,1999:blog-3094214970716979522.post3576589561124069539..comments2023-08-19T15:00:29.217+03:00Comments on danzon: kukla festivali'nde sıradışı "kral lear" uyarlamasıdanzonhttp://www.blogger.com/profile/10325686623761155407noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-3094214970716979522.post-69796634570224442182010-05-06T12:49:15.174+03:002010-05-06T12:49:15.174+03:0013 yıllık kukla festivali tarihinin en özgün, en y...13 yıllık kukla festivali tarihinin en özgün, en yaratıcı, en olağanüstü performansıydı. Hislerimle inanarak geldiğim bu gösteri beni hiç hayal kırıklığına uğratmadı. Hepimizin bildiği Kral Lear sahnelenen. Elimizde konuyu hatırlatan sağlam bir sinopsisde var. Oyun dilinin Almanca olduğuda başlamadan önce hatırlatıldı. (ki ben her sanatçının kendi dilinde performansını sahnelemesinden yanayım. oyun ingilizce düşünülüp ingilizce tasarlanmamışsa ve oyunun sahnelenmesi açısından metin bu kadar yoğun olarak kullanılacaksa kişinin sanatını en iyi ifade edebileceği dili kullanması her zaman ilk tercihim. ben oyunda almanca bilmediğim halde almanca duymak istiyordum. iyi ki de öyle sahnelendi. üstyazı-yanyazı seçeneklerine de kişisel olarak sıcak bakmıyorum. kuklanın zaten evrensel bir dili var. diller ve yaşlar ötesi bir sanat. metini birebir takip etmektense kuklacının sanatını, kuklanın mimiklerini, jestlerini, hareketleri, duyguyu ve o yaratılan harika atmosferi, büyüyü kaçırmamak ve gösteriye dahil olmak daha çok tercihim.) oyun süreside belliydi. işin tuhafı son 10 dakikada bu hadisenin olması utanç verici. madem böyle bir zevke ve öğrenme isteğine sahip değil bu kişiler. neden geliyorsunuz diye sormak lazım. hata belkide birbirini tanıyan 20-30-40 kişilik grup halinde bu performanslara gelinmesi kukla sanatına yakından uzaktan ilgi duymadan. izlediğim performans bana hitap etmese bile sahneye sıfır çıkış kapısının olduğu bir salonda, antre koridorunda yanan ışığın sahneye yansımasını göre göre ve kendimden, koltuktan ve çevremden kaynaklı çıkabilecek sesleri düşünerek dışarıya çıkarken başta <br />sahnedeki 4 sanatçıya ve salondaki diğer izleyicilere yaptığım terbiyesizliği düşünerek terk etme kararımdan vazgeçer dişimi sıkar beklerdim herhalde. olay birazda eğitim, saygı, görgü ve düşünce herhalde. sabah ilk işim cengiz bey'e enfes performans ve bir avuç halimizle hala istanbul seyircisine duyduğu güvene, sabıra,anlayışa ve kukla inadına teşekkür etmek için telefona sarılmak oldu.Anonymousnoreply@blogger.com