1 Kasım 2018 Perşembe

bugün tbt günü :)

yıl 2002. aylardan ekim ya da kasım olmalı. aşağıdaki e-postayı pina bausch'a hitaben, tanztheater wuppertal'in info adresine yollamıştım; tabii almancasını.

"merhaba,
ben kırmızı çiçekli gömlekli çocuğum. haziran ayında paris’teydim.

theather de la ville’in önünde, bir tarafında “in the mood for pina”, diğerinde “looking desperately for one ticket” yazılı pankartımı açtıktan az sonra siz geçtiniz önümden ve tiyatronun kafesine girdiniz.
daha sonra bu olayı anlattığım arkadaşlarım, neden peşinizden koşmadığımı, size pankartımı göstermediğimi ve sırf sizin için istanbul’dan geldiğimi söylemediğimi sordular.
neden, bilmiyorum. bu olaydan aylar sonra neden şu anda size yazıyorum, onu da bilmiyorum. her şeyin bir zamanı olduğuna inanırım, sanırım bunun için de doğru zaman şimdi.

bir ortak proje için istanbul’da olduğunuzu öğrendiğimde, ben öğrencilerimle küçük bir doğu anadolu kasabasındaydım. ben döndüğümde siz çoktan ülkenize uçmuştunuz.

geçtiğimiz haziran’da paris’te "agua"yı iki defa izledim, "kontakthof ab 65 jahren"i de mulhouse’de. istanbul’da sahnelediğiniz "der fensterputzer" ve "masurca fogo" ise sizden seyrettiğim ilk eserlerdi.
siz, eserleriniz ve dansçılarınız hayatımı değiştirdiniz.

istanbul üzerine hazırladığınız eserinizin bir parçası olmayı düşünmek benim için gerçekten çok mu anlamsız ve imkansız.
mimarım, almanca biliyorum, şu anda istanbul’da akademi’de öğretim görevlisi olarak çalışıyorum.
en büyük isteğim size yardımcı olabilmek. tam olarak nasıl olacağını bilmiyorum; belki istanbul ve çevresinde rehberiniz olarak, dekor tasarımcınızın yardımcısı olarak ya da size türk kahvesi pişirerek..

sevgiler.."  

.

yıl 2004. yine ekim ayı. ilk defa wuppertal'e gitmiştim, pina bausch'un festivaline. gitmeden iki hafta önce doktoramın savunması gerçekleşmiş ve geçmiştim. kendime, taa yazdan hazırladığım hediyeydi wuppertal seyahati.

bu blogun ve instagram hesabımın adı olan, en sevdiğim pina bausch yapıtı "danzon"u, iki kere "nelken"i, "o dido"yu ve "nefes"i seyretmiştim wuppertal'de; ilk ikisi, şimdilerde kapalı olan schauspielhaus'ta, diğeri ikisi barmen operası'nda sahnelenmişti.

ilk fotoğraflar ve pina bausch'un dansçılarla birlikte selama çıktığı fotoğraf schauspielhaus'tan, selamı verilen yapıt "danzon". aynada yansımamın olduğu fotoğraflar ise opera binasından.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder