9 Mart 2013 Cumartesi

nereden nereye



sabah 10.30'da atlas'taydım, gişe açılmamıştı ama kitapçıklar yığılmıştı. yanlarında atlas'ın yer göstericilerinden biri duruyordu; siz veriyor musunuz diye sordum, evet deyince sevindim.
adamın da gözlerinin içi gülüyordu; atlas'ın yer göstericilerinin pek festival seyircisini sever halleri yoktur ama sinemayı sevdikleri kesindir.
beş tane aldım, ama kitapçık bu sene "çık" formatından çıkmış, azmanlaşmış olduğu için çantama sığacak gibi değildi. adam torba buliyim dedi, gişeye girdi, bir torba ile çıktı, teşekkür ettim.

festival zamanı sinemadan sinemaya koştururken, arada yemek, kahve molaları verirken kitap"çık"ları artık ceket cebinde gezdiremeyeceğiz; her gittiğimiz yere yanımızda taşıyamayacağız; bayağı kallavi, kalın ve ağır.
fiyatının makul olması yanında; büyük festival kitabından tek farkı, içinde yönetmen biyografilerinin olmayışı. onun dışında filmlerle ilgili bütün künye bilgilerini kapsıyor kitap"çık"; en önemlisi dağıtımcı firma bilgileri var ki, bizler için bu bilgi hayati önem arzediyor. çünkü; türkiye'ye film ithalat eden firmalar tarafından satın alınmış filmler nasıl olsa sezon içinde gösterime girecekler; onları sakin bir zamanda tenha bir sinemada keyifle izlemek varken, 40-50 filmle birlikte festival hengamesinde harcamanın hiç gereği yok. hele de programda 200'ü aşkın film varken.

daha, detaylı bir inceleme yapmaya fırsat bulamadım, ancak bu kalın kitap"çık"ta gözüme ilk çarpan bir-iki filmi şimdiden çok merak ettiğimi söylemeliyim.
yıllar önce "hundstage" ile bizleri çarpan avusturyalı ulrich seidl'ın "cennet üçlemesi"; tiyatro sahnelerinde yarattığı benzersiz dünyalarla azımsanmayacak bir hayran kitlesi yaratmış olan, charlie chaplin'in torunu james thiérrée'nin oyuncu olarak katkıda bulunduğu "güreş ve aşk"; marina abromovic ve peter brook belgeselleri; mike figgis, peter greenaway, goran paskaljevic, danis tanovic ve kena loach'un son filmleri..

4 yorum:

  1. Merhaba Danzon, film önerilerinizi merakla bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  2. dersimi çalışıyorum :)
    en kısa zamanda bir liste hazırlayacağım..
    ilginiz için teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  3. Ben de merakla hazırlayacağınız listeyi bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  4. umarım memnun kalırsınız..

    YanıtlaSil