4 Nisan 2011 Pazartesi

1997 / 16. istanbul film festivali


.48 film

.tam 600.000 tl, öğrenci 400.000 tl

.kieslowski’nin dekalog’ları bu sefer belgeselleri ile birlikte tekrar festival programında, ve biz de tekrar dekalog’lardayız; belgeselleri de kaçırmıyoruz.

.kieslowski gösterimi ilk hafta bitiyor, ikinci hafta bunuel’ler başlıyor; bu sefer de bunuel’lerdeyiz.

.elia kazan’dan bir klasik:“amerika amerika”

.jiri menzel'in bıyık altından güldüren hikayeleri.

.takibe aldığım sinemacıların filmleri: robert lepage'dan "yalan makinası", iosseliani'den "haydutlar"

.dardenne kardeşler'le ilk tanışma: "söz"

.patricia rozema'dan "gece inerken"

.çekoslovak ivan fila’dan iç acıtıcı bir aşk öyküsü: “lea”. filmin ertesi günü ivan fila’yı istiklal’de görüyorum; neredeyse gidip hesap sormak geçiyor içimden: “bizi bu kadar üzmeye hakkınız var mı” diyerek. film enfes.

.todd solondz ile tanışma: “oyun evine hoş geldiniz”

.not defterimden:
3 nisan: "bugün 12.00 seansına kılpayı yetiştim. ibrahim bey 11.30'da teelfon etti, geliyorum dedi. 12.00'de çıkacağımı söyledim. yetişmesi gereken iş de vardı. 11.45'te geldi, 12.00'ye kadar yapılacak işi anlattı. sen 12.00'de çıkacaktın dedi. evet, festival'de filme gidiyorum dedim. eski bir sinematekçi olarak ilgilendi. gülerek hadi git dedi. emek'te kanadalı kadın yönetmen patricia rozema'nun "when night is falling"ine gittim. kanada filmi yine hüsran yaratmadı, konusu ilgin., görselliği kuvvetliydi. 14.00'de büroya döndüm ve 18.00'e kadar durmadan çizim yaptım."

6 nisan pazar "cumartesi'nin en iyi filmi gregg araki'nin "teh doom generation"ı idi.
kieslowski belgelselleri başladı.
techine'nin filmi fena değildi.
dün olduğu gibi bugün de sabah 10.00 sineması uykusuzluğa değmedi. hele dün gece (bu sabah) 4.00'te yatıp 9.00'da kalktığıım düşünülürse.
festivalin yarısını geride bıraktık. menzel ve kieslowski-dekalog'lar bitti. daha bunuel görmedim. önümüzdeki hafta yarışma filmleri başlıyor."

14 nisan pazartesi: "mali portre:
31.800.000 tl bilet (48 bilet kerem, 8+8 erkoç & şenay)
6.800.000 tl harcamalar (yemek, taksi,...)
1.500.000 tl bahşiş + wc
1.250.000 tl katalog + program
toplam: 41.350.000 tl."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder