2 Nisan 2011 Cumartesi

1995 / 14. istanbul film festivali


.o yılın en sükseli filmleri, sanırım ya berlin’den ya cannes’dan büyük ödüllü alain renais’nin “smoking” ve “no smoking”e bilet tükenmişti, emek’in önünde herkes bilet bulma peşindeydi. bizim biletlerimiz vardı, “smoking”e girdik. ama film hiçbirimize hitap etmedi: yapay dekor, yapay oyunculuklar, sadece diyaloga dayalı mizansen; onnik amca, nebiş teyze ve annem yarısında çıktılar ve bir sonraki seanstaki “no smoking” biletlerimizi satmaya çalıştılar.”smoking”den yarısında çıkan sadece onlar değildi ve herkes biletini satıyordu. ben zar zor filmi sonlandırıp, salondan dışarı zor attım kendimi. uzun süre alais renais’nin adını duymak bile istemedim.

.festivalin yıldızı: milcho manchevski’den “yağmurdan önce”

.derek jarman toplu gösterisi; özellikle "angelic conversation" bir içim su!

.siyah-beyaz “woyzeck”, polonya filmleri “dolaptaki adamla sohbetler” ve “kargalar” festivalde gözdelerim.

.”2001 uzay macerası”nı emek’in kocaman perdesinde seyretmenin muhteşem tecrübesi.

.nanni moretti ile tanışma: “sevgili günlüğüm”

.tarkovski’nin “kurban”ının hakkını vermek, angeopoulos’un “arıcı”sına hayran kalmak.

.robert altman’ın 70’lerden kült filmi “nashville”in keyfine varmak ve festivali 45 film seyrettikten sonra pazar 21.30 seansında emek'te woodstock’u anlatan dört saatlik belgesel-film ile emek’te noktalamak.

2 yorum:

  1. Bu yıl Derek Jarman'ın Mavi filmine tekrar gidip gitmeme konusunda çok kararsız kaldım. 1995
    yılında izlediğimde beni darmadağın etmişti.

    YanıtlaSil
  2. yazık ki ben "mavi"yi festivalden çok önce british council'ın kütüphanesinden ödünç aldığım vhs kasetten seyretmiştim ve nasıl olsa izledim diye o yıl bilet almamıştım.

    maalesef bu sefer de avrupa yakasındaki tek gösterimi, biletini ta sezon başında aldığım tango gösterisi ile çakıştı; yine sinemada izleyemeyeceğim..

    ilerde başka bir vesileyle tekrar programa alınırsa, mutlaka!

    YanıtlaSil