11 Şubat 2010 Perşembe

sessizliğin barındıkları










bu yılki if festivaline çok güzel başladım.
istiklal'in kalabalığından dağlar arasına sıkışmış, karlar altında, ıssız, yalnız bir isviçre köyüne ışınlandım yetmiş dakikalığına...

"winterstilte" (kış sessizliği) masal ile gerçek, düş ile kabus, ölüm ile yaşam, kutsal ile profan, katolik ile pagan arasında bir yerlerde özgürce gezinen, sessizlikle çerçevelenmiş büyülü görüntüleriyle şiirsel bir film. yönetmeni hollandalı video sanatçısı sonja wyss.

filmden 7'ye gelir gelmez arvo paert'in "für alina"sını koydum cd-çalara. filmin atmoferini devam ettirebilecek en uygun müzik gibi geldi bana. öyleymiş...

"winterstilte" festivalde bir kere daha oynayacak; 20 şubat, 19.30, afm fitaş 1.

3 yorum:

  1. senin festivale başladığın film ile ben ben festival yolculuğumu sonlandırdım. keşke hiç bitmese diyeceğim bir festival oldu bu sene ifistanbul.

    kış sessizliği de bu festivalin en güzel filmlerinden biriydi. film başlamadan yönetmen, sembollere yüklenen anlamı bulmaya çalışmadan izlememizi önerdi.

    film çok güzeldi. her biri ayrı ayrı çalışılmış ve kotarılmış büyük ve bütün bir iş gibiydi. ben her bir sembolün hikayesinin ayrı birer kısa film olabileceğini bile düşünüyorum.

    filmin sonunda sohbet ederken yönetmenin tutumu ve izleyicilerin katkısı ile film daha da zenginleşti.. özellikle de yönetmenin gelen yorumları "izninizle yorumunuz üzerine bir şey söylememek ve onu bu halde bırakmak istiyorum, kişiselleşmiş, izleyenle zenginleşmiş olması çok hoşuma gidiyor" diyerek karşılaması filmi ortaya çıkaran inceliğin bir devamı gibiydi...

    hala aklımda..

    YanıtlaSil
  2. şimdi seni bayağı kıskandım. yönetmen söyleşili gösterime gitmiş olmayı isterdim; yönetmene soru sormak için değil, halini-tavrını-duruşunu canlı yaşamak için.
    paylaştığın izlenimlerin yönetmene dair yeterli ipucu veriyor, sağol. hele de son aktardığın sözleri çok hoşuma gitti...

    YanıtlaSil
  3. gorsellerle tazelemek icin hafizayi:
    http://www.flickr.com/photos/benbouwmeester/collections/72157603990701922/

    YanıtlaSil